fix bar
fix bar
fix bar
fix bar
fix bar
fix bar
  • slidebg1
    Ratujemy rezerwat przyrody

Historia

Historia porusza problem trzech bohaterów – lisa, bobra i niedźwiedzia. Zanieczyszczenia, śmieci, wyniszczające się zasoby naturalne spowodowały ucieczkę zwierząt z kwitnącej niegdyś okolicy. Ich naturalny dom został zniszczony przez działalność człowieka. Zwierzęta dochodzą do wniosku, że można było uniknąć tej ekologicznej tragedii, gdyby ludzie dbali każdego dnia o środowisko. W pewnym momencie trafiają do leśniczówki, w której zamiast gajowego spotykają Pana Tableta i razem z nim rozmawiają o potrzebie stworzenia odnowionego miejsca przyjaznego przyrodzie.

Uczeń rozwiązuje problem głównych bohaterów, projektując rezerwat przyrody według własnej koncepcji, z uwzględnieniem potrzeb byłych mieszkańców. Tym razem dbając o ich ochronę, bezpieczeństwo i spokój ponownie zaprasza wypędzone zwierzęta do dawnego domu.

Cel główny zajęć

  • przy użyciu aplikacji uczeń tworzy rezerwat przyrody;

 

Cele szczegółowe zajęć

Uczeń:

  • wie czym jest rezerwat przyrody i zna jego funkcje;
  • wie czym jest recykling i dostrzega jego wartość w codziennym życiu;
  • wie czym jest zalesianie terenu oraz poznaje jego znaczenie;
  • potrafi określić i nazwać sposoby żywienia dzikich zwierząt żyjących na terenie Polski;
  • potrafi dostrzec i wymienić zagrożenia środowiska w otaczającym go świecie oraz zna wie jak im przeciwdziałać;
  • posługuje się pojęciami dotyczącymi zjawisk przyrodniczych dotyczącymi życia zwierząt, roślin, ludzi w środowisku przyrodniczym (PP)*;
  • kształtuje postawę szacunku dla środowiska przyrodniczego, motywuje do działań na rzecz ochrony środowiska oraz rozwija zainteresowanie ekologią (PP)*;

 

*  “PP” – Nowa podstawa programowa z dn. 24 lutego 2017r.